Därför blev man rörläggare

Man fick ju höra att rörläggare jängade och krökade på arbetstid, tyckte att det låt häftigt, wow jag vill också bli rörläggare. Men så som jag hade föreställt det, var det ju inte, en aning besviken blev man. Det ända man har fått jänga är rör och det är inte kul alls. Det värsta tiden som rörläggare var när man började som lärling, fick göra allt skit jobb, det ingen annan ville göra får ju lärlingen göra, sämre betalt och efter var halvår så steg man 10% i lönegrad. Men efter 2,5 år blev man full utlärd får fullt betalt har samma status som dem som är mycket äldre än vad jag är, slipper skit jobben. F#n vad jag längtar tills jag får min egen lärling, hehe, då vet man vem som ska få skit jobben. Men nu när man får lönelappen så är det ett stort leende var gång, tjänar ju nästan licka mycket som en doktor, så det är inte så illa pinkat =)
                            

Kommentarer
Postat av: Anonym

va tjänar du då?

2009-01-05 @ 15:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0