Slita som ett djur

Jobba jobba jobba, det är ju det man slysslar med på vardagarna. Blev klar med ett valv idag, hur mycket avlopp o slang som hellst, nu är det ett litet uppehåll på valven, rätt så skönt. Imorgon och några dagar fram över börjar det roliga, då ska man stå i källaren i ett utav husen och lödda en massa stråk i taken. Ska bli kul, det är roligt att löda, mer säkrare också än det som blivit nytt, att man ska pressa ihopa rören (funnits i ett några år iallafall), det är ingen sport att pressa, hård-lödda är det som gäller, det är riktigt rörläggeri det ändra är för amatörer. Får ta med mig kameran och ta några bilder där man ska vara nu fram till Maj 2010.

Annars han gubben man jobbar med gör allt som jag tycker är skit tråkigt, han säger hela tiden att det jag får göra är grädde-jobben o han allt det tråkiga =) men det förvånar mig inte om han tycker det är bättre än det jag får göra, man får göra alla avloppsgrodor och göra fördelarna där alla rören samlas, det är bra jobb tycker jag, hehe, men det gör nog inte han, utan han gillar nog att dra den tråkiga slangen, själv hatar man det, den fassnar i alla satans järn, o gå o huka sig hela tiden vart steg man tar. Usch nej.

Kommentarer
Postat av: Helena

Tur att ni har delat jobbet rätt då.

Ha det gott min son. I helgen är det första Corvette mötet i Lödde på Mats verkstad.

Kram.

2009-01-28 @ 22:15:47
URL: http://solgudinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0